Candidatura majoritària d’estudiants de la UB

Davant l’inici del curs: encara hi som a temps

Les Orientacions per a la planificació de la docència per al curs 2020-21 van ser aprovades per la Comissió Acadèmica de Consell de Govern de la Universitat de Barcelona el 2 de juny de 2020. Entre altres coses, s’hi deia que als plans docents d’aquest curs s’hi havia de concretar les hores de presencialitat i de no presencialitats i la metodologia docent que se seguiria en circumstàncies habituals i també en un context de confinament o restriccions importants. 

En aquests moments, la majoria de plans docents han estat penjats i no concreten com serà realment la docència, tan sols donen una idea molt breu sobre les hores de presencialitat i remarquen que el primer quadrimestre tindrà molt de pes la docència virtual. L’estudiantat necessitem saber quan haurem d’anar a classe i en quines condicions hem de fer-ho abans de matricular-nos, perquè ens hem de planificar el curs, decidir si lloguem un pis o si comprem una T-Jove. 

Des de Fem-la Pública, candidatura majoritària d’estudiants de la UB, entenem que és complicat planificar el curs en aquestes circumstàncies, però exigim al Rectorat, els Deganats i al Govern que facin un esforç per concretar al més aviat possible com començarem les classes. De fet, la manca d’aclariments la patim especialment els estudiants amb condicions més humils i de famílies treballadores, perquè hem de compatibilitzar feina i estudis i necessitem organitzar-nos amb temps. 

Considerem que, per assegurar que cap estudiant quedi enrere, caldrà aplicar les propostes que el Consell de l’Alumnat va aprovar a iniciativa d’aquesta candidatura, que pretenen millorar el contingut i la qualitat de la docència respecte del curs anterior. No és normal que setmanes abans encara no hi hagi directrius i indicacions clares, però remarquem que encara som a temps d’assegurar un inici de curs digne, que no exclogui ningú i fer complir l’objectiu principal de la universitat: l’intercanvi i el foment del coneixement i del pensament crític. 

Fem-la Pública, candidatura majoritària d’estudiants de la UB

Barcelona, 25 d’agost de 2020

A la premsa escrita

Els estudiants de la UB exigeixen saber com començaran les classes – Diari de Barcelona

Universitaris de la UB exigeixen concrecions: “ens hem de planificar, decidir si lloguem un pis o comprem una T-Jove” – ACN Notícies

Fem-la Pública exigeix al rectorat i els degans de la UB i al govern concreció sobre com serà el curs universitari i el tipus de docència – Vilaweb

Estudiantes UB exigen claridad sobre cómo será el inicio de curso – La Vanguardia

Universitaris de la UB exigeixen concrecions: “ens hem de planificar, decidir si lloguem un pis o comprem una T-Jove” – El Nacional

Els estudiants exigeixen concreció en la docència mixta proposada per les universitats – Beteve

Estudiants de la Universitat de Barcelona exigeixen claredat sobre com serà l’inici del curs – Diari de Terrassa

Universitaris de la UB: “ens hem de planificar, decidir si lloguem un pis o comprem la T-Jove” – La Ciutat

Estudiants de la UB, farts: “ens hem de planificar, decidir si lloguem un pis o comprem una T-Jove” – La República

Estudiantes UB exigen claridad sobre cómo será el inicio de curso – ABC

Universitaris de la UB exigeixen concrecions: “ens hem de planificar, decidir si lloguem un pis o comprem una T-Jove” – El Món

A la televisió

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable Fem-la Pública UB +info...
Finalitat Gestionar i moderar els teus comentaris. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.