Candidatura majoritària d’estudiants de la UB

Demandes de Fem-la Pública a les Facultats

En primer lloc, des de Fem-la Pública volem agrair l’esforç de tota la comunitat educativa de la Universitat de Barcelona per adaptar-se a l’actual context d’emergència sanitària i social. Som plenament conscients de la dificultat del moment i que tothom estem intentant trobar-hi solucions perquè cap estudiant quedi enrere.

Atès al manifest de 18 mesures que ha aprovat el Consell de l’Alumnat i les indicacions de la Comissió Acadèmica del Consell de Govern que es discutiran aquest divendres, i que valorem generalment com a positives, entenem que des de les Facultats caldrà vetllar pel compliment de l’acord per part del professorat.

És sobretot amb relació als punts 5 i 6 del manifest,

“ […]  5. El professorat, més enllà de penjar material i estar a disposició dels estudiants, ha de fer classe a través de les eines virtuals de les quals disposa la Universitat, en la mesura del possible. D’aquesta forma, compensarem d’alguna manera les hores lectives que s’haurien d’estar realitzant presencialment i que no poden ser substituïdes totalment per hores de treball autònom, sense cap més suport que alguns materials penjats al Campus Virtual o un fòrum de participació. En tot cas, l’assistència a classe no ha de ser anotada, ni pot perjudicar en cap cas als estudiants que no puguin ser-hi.

6. Les classes haurien de ser gravades i penjades al Campus Virtual per tal de facilitar l’estudi a tots els estudiants, independentment de si treballen, han de fer tasques de cures o altres supòsits i no poden connectar-se en el moment de la classe. La situació ha canviat de modalitat presencial a modalitat virtual i, per tant, és més necessari que mai adaptar-se a la casuística derivada d’aquest gir imprevist. L’aplicació Blackboard Collaborate, integrada recentment al Campus Virtual, permet penjar les classes un cop acabades. […] “

Cal assegurar que no se substitueixen les hores lectives íntegrament per treball autònom, és a dir, s’ha de seguir impartint docència; i adaptar-la a la casuística de cada estudiant, no anotant l’assistència a classe i penjant la gravació de la classe pertinent. En tot moment s’ha de vetllar per la proporcionalitat perquè la situació actual no suposi una sobrecàrrega per als estudiants. 

Respecte de les proves d’avaluació continuada, creiem que haurien d’haver-hi directrius més clares; demanem que es flexibilitzin al màxim i, en la mesura del possible, se substitueixin per altres mètodes d’avaluació com podrien ser realització de tests a través del Campus Virtual o confecció de treballs. En un moment com aquest, el millor que es pot fer és utilitzar les eines al nostre abast i que els estudiants coneixem. 

Demanem, en aquest sentit, que no es facin en cap cas proves a l’estil clàssic tot requerint als estudiants que ensenyin el seu domicili o habitació abans de fer-lo i que tinguin la càmera connectada. No tothom té un espai propi i íntim suficient per a poder dur a terme un examen en aquestes condicions, hi ha persones que han de fer teletreball o han pogut patir canvis en els seus horaris laborals i hem de vetllar per la igualtat d’oportunitats entre els estudiants. Les proves asíncrones permeten que cadascú la faci en el moment en què pugui. 

En tot moment cal respectar la privacitat dels estudiants, en virtut del respecte escrupolós a la protecció de dades i al dret fonamental a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge (art. 18 CE), i cal anunciar sempre a l’inici de la classe que aquesta serà enregistrada (podent l’estudiant apagar la càmera), i en cap cas s’ha d’admetre l’obligació de mostrar la pròpia pantalla o de tenir la càmera engegada.

Finalment, creiem que és necessari que no es demanin notes mínimes per accedir a les reavaluacions i que es reconsideri la nota mínima a la prova de síntesis per poder superar l’assignatura. La situació excepcional requereix decisions excepcionals.

Ara més que mai, cal que la representació estudiantil estigui activa per vetllar pel bon funcionament de la nostra Universitat. En aquest sentit, restem plenament a la disposició de tota la comunitat universitària per sortir d’aquest atzucac entre tothom.

Fem-la Pública

Barcelona, a 16 d’abril de 2020

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable Fem-la Pública UB +info...
Finalitat Gestionar i moderar els teus comentaris. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.